In deze blogs schrijven wij meestal hoe trots wij zijn om allerlei bedrijfs- en vastgoedfinancieringen voor onze klanten voor elkaar te krijgen. En natuurlijk is dat ook zo. Door de tijd heen bouw je dan een goede band op met partijen die de financieringen verstrekken. En hoe goed de samenwerking ook is, soms weten onze partners ons positief te verassen. In dit geval was dat Nestr Smart Finance.

Inhoudelijk doet de casus er eigenlijk niet zo toe, maar toch in het kort: een ondernemer wilde zijn horeca onderneming uitbreiden door de overwaarde op- en van zijn beleggingspanden hiervoor gebruiken. Een offerte met einddatum 17 juli werd hiervoor gepresenteerd door Nestr Smart Finance. Tussentijds veranderde er bij mijn klant echter iets, waardoor op 29 juni een nieuwe offerte werd geproduceerd met einddatum 29 oktober. Inmiddels was de rente spectaculair gestegen. Er ontstond een discussie over de geldige einddatum. Was nu de tweede offerte een voortzetting van de eerste of was de tweede offerte een  geheel nieuwe.

Mijn complimenten over hoe dat bij Nestr is opgepakt. Na in eerste instantie te verwijzen naar de algemene voorwaarden hebben we een aantal keren gesproken met elkaar en standpunten uitgewisseld. Niet alleen onze accountmanager bij Nestr maar zelfs op directieniveau heeft men zich met deze casus gemoeid. En dat terwijl deze post bescheiden van omvang was en wij naar ik in schat zeker niet de grootste intermediair bij Nestr zijn. Uiteindelijk heeft Nestr in het belang van de klant de knoop doorgehakt en in het voordeel van de klant beslist. Met speciale dank aan Arnold van Hengstum die zich hard gemaakt heeft binnen Nestr. Zijn appje naderhand: “Graag gedaan. Als iets lukt, zullen we dat niet nalaten. Wat zeker meehelpt, is jouw scherpe maar zeer correcte wijze van handelen en communiceren.”

Hard op de inhoud maar zacht op de relatie. Een prettige en efficiënte manier van werken die goed bij MK•Bedrijfsfinanciering past. Nestr Smart Finance nogmaals bedankt voor deze oplossing. Zeker in dit geval ben ik dankbaar dat mijn klant zijn droom nu kan gaan verwezenlijken. Eind goed al goed.